Horoskopai.lt

Pažink save geriau…

Vinis

Daugelio šiaurės tautų archajiškame pasaulio vaizdinyje ji siejama su Siaurine žvaigžde kaip pasaulio ašimi, apie kurią sukasi dangaus kupolas. Centrinėje Afrikoje rasta gausybė medinių žmonių skulptūrų, į kurias prismaigstyta vinių („vinių fetišai“).
Vinis ritualo metu dažnai kaldavo buriantieji, kad taip figūroje įsivaizduojamai būtybei primintų pareigą globoti ir suteikti apsaugą. Su vinių kalimu galima sieti ir piktus ketinimus; vinis yra ženklas būtybei stabe atkreipti dėmesį į žmogų, kuris ko nors prašo. Vidurio Europoje įkalti vinį (pvz., geležim apkaustyta lazda) į tam skirtą medį ar į medinę figūrą dažnai yra tradicinis būdas parodyti savo buvimą arba apsilankymą svetimoje vietoje. Krikščioniškojoje simbolikoje vinys primena Jėzaus Kristaus nukryžiavimą. Senaisiais viduramžiais buvo vaizduojamos keturios kryžiaus vinys, vėliau (Nukryžiuotojo kojas sudėjus vieną ant kitos) — tik trys. Trys vinys priklauso ir „Arma Christi“ (Kristaus kankinimo įrankiai). Vinys taip pat yra nužudytų kankinių, atributai (šv. Kyro arba Koirino, Pantaleono, Severino, šv. Ingracijos). — Gvazdikas („vinelė“) dažnai traktuojamas kaip augalinis nukryžiavimo vinių simbolis, ypač dėl prieskoniams naudojamų sudžiūvusių vaisių formos (ir liaudies dainoje „Labą vakarą, labanakt, rožėmis apdovanotasai, gvazdikais nusmaigstytasai…“). Gvazdikai žmogų persmelkia gaiviu aromatu, / Nors tai įvyksta niekam nesuvokiamu būdu. / Kas Dievo klauso, valiai Jo paklūsta, / Tą lydi laimė ir išganymas užplūsta (Hohberg, 1675). Viena vinių rūšis XVI a. įgavo abstrakčią reikšmę: medinis „Zweck“ – smeigtukas (šiandien moteriškos giminės „die Zwecke“) žymėjo taikinio centrą, į kurį pataikyti siekė šauliai. Tai jam suteikė „ketinimo, jutimo ir veiksmo“ prasmę, kuri šiandien mums yra įprasta.

Raktažodžiai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.