Horoskopai.lt

Pažink save geriau…

Jeruzalė

Jeruzalė (hebr. Jerušalajim, t.y. taikos buveinė), biblinės istorijos sostinė, svarbiausia judaizmo, krikščionybės ir islamo simbolinė vieta.
Šioje vietovėje jau buvo gyvenama 4 t-metyje pr. Kr. Ji minima Egipto XVIII a. pr. Kr. dokumentuose ir vadinama „Aušamen, Rušalimum“, o 1400 pr. Kr. — „Urušalim“. Karalius Dovydas 1000 pr. Kr. užkariavo tuometinį jebusitų miestą ir pavertė jį savo rezidencija. Jo įpėdinis Saliamonas padedamas finikiečių pastatė rūmus ir šventyklą ant izraeliečiams švento Siono kalno kaip buveinę Dievui. 586 pr. Kr. Jeruzalę sugriovė Babilonijos karalius Nebukadnezaras, tačiau nuo 538 pr. Kr. žydai vėl ją apgyveno, o 515 pr. Kr. buvo užbaigta „antrosios šventyklos“ statyba. Šventyklą iš pagrindų perstatė karalius Erodas (37-34 pr. Kr.). Po sukilimų prieš romėnų viešpatavimą (70 ir 135) šventykla vėl buvo sunaikinta, o jos vietoje pastatyta šventykla Jupiteriui. Valdant imperatoriui Konstantinui, Jeruzalė tapo krikščionybės centru. 638 miestą užkariauja arabai, ir Erodo pastatytos šventyklos vietoje iškyla oma- jadų „katedra ant uolos“; plg. Omfalas. – Daugelis Biblijos vietų patvirtina religinę šios vietos, pranokstančios Palestinos miesto vaidmenį, reikšmę, kur jau Kristaus laikais gyveno apie 25 000 žmonių. Šventykla yra .karaliaus Jahvės’ sosto vieta, ir vieta mano [Jahvės] kojų padams“ (Ezekielio knyga 43, 7)… Kaip kad šventykla pasirinkta ir paskirta Dievui, taip ir Jeruzalės miestas (cit. iš A. Stöger, J. B. Bauer, 1967). Dėl laikų pabaigos ir Paskutinio teismo (Pasaulio pabaiga, Trimitai) vizijų Jeruzalė tapo mitine vieta, kurioje žmonija bus suskirstyta į teisinguosius ir į pasmerktuosius pragaro kančioms. „Dangiškoji“, arba „naujoji Jeruzalė“, yra žemiškojo miesto, aukštai iškylančio spindinčioje lygumoje, priešingybė. Sis šv. Jono Apreiškimo miestas nusileidžia iš dangaus „kaip Dievo“ miestas. Jame nereikalinga šventykla, nes „Viešpats, visagalis Dievas, ir Avinėlis yra jo šventykla. Miestui apšviesti nereikia nei saulės, nei mėnulio, nes jį apšviečia tviskanti Dievo šlovė ir jo žiburys yra Avinėlis“ (Apreiškimas Jonui 21, 22-23).

Raktažodžiai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.